وکیل از عهده انجام وظیفه وکالتی برنیاید

وکیل از عهده انجام وظیفه وکالتی برنیاید

وکیل از عهده انجام وظیفه وکالتی برنیاید

وکیلنا به نقل از حقوق نیوز - وقتی به قانونهای موجود در خصوص وکلا دقیق تر نظاره می کنید، بیشتر احساس خطر می نمائید از اولین مرقومه خود در سلسله مطالب بیست قسمتی ، از احساس خطر گفتیم، اکنون با پایان این سلسله مطالب ، به عرایض ابتدایی خودم پافشاری نموده و همکاران محترم این حقیر را از هرگونه اعمال دورازشان وکالت برحذر داشته و ضمن برحذر داشتن عزیزان نسبت به این مسائل ، همه را به تحصیل و مطالعه بیشتر مسائل حقوقی و دریافت اطلاعات دقیق از موکل در زمان انعقاد قرارداد و تحقیق کامل در خصوص پرونده ای که وکالت آنرا اخذ نموده ایم و حصول اطمینان از نوع وکالت و دفاعی که از موکل می نمائیم . تشویق و رهنمون می نمایم.  چرا اینکه ماده 57 قانون وکالت بصراحت اعلام می دارد ؛((هرگاه محاکم و مدعیان عمومی دراجراء مواد این قانون بی نظمی یا مسامحه مشاهده کرده {یا متوجه شوند وکیلی از عهده انجام وظیفه وکالتی بر نمی آید} و همچنین هرگاه از سوء اخلاق و اعمال وکیل مطلع گردند ، مکلفند بدون تاخیر مراتب را به وزیر عدلیه گزارش دهند در صورت تخلف به مجازات انتظامی درجه 4 محکوم خواهد شد.

 در این خصوص مطابق ماده 15 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری عمل می گردد؛ در صورتی که رئیس دادگاه یا دادستان شهرستان و یا رئیس دادگاه استان یا دادستان تخلفی از وکیل مشاهده نمایند که قابل تعقیب باشد باید مراتب را کتبا" به دادسرای انتظامی وکلا اطلاع دهند و در صورتی که دادسرای مزبور موضوع را قابل تعقیب تشخیص دهد پرونده را با صدور کیفر خواست به دادگاه انتظامی وکلا ارجاع می کند و در غیر اینصورت نظر خود را با ذکر دلیل به دادستان استان اطلاع می دهد و اگر دادستان مزبور به نظر دادسرای انتظامی وکلا تسلیم نشد راسا" از دادگاه انتظامی وکلا رسیدگی به موضوع را تقاضا می نماید .

پایگاه اطلاع رسانی وکیلنا



+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.newslaw.net
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

درباره سایت وکیل نا

سایت وکیل­ نا به منظور اطلاع­ رسانی و آگاهی ­بخشی به عموم مردم و اکثرا کسانی که دانش تخصصی حقوقی نداشته و در زندگی روزمرۀ خود ممکن است با مسائل حقوقی و قضایی مواجه شوند ایجاد گردیده است.

درج آگهی در وکیل نا برای عموم وکلا آزاد است و مسئولیت اطلاعات وارد شده با آگهی دهنده می‌باشد. لطفا قبل از هر گونه اقدام از اعتبار و کیل مربوطه مطمئن شوید.

© تمامی حقوق این سایت برای وکیلنا محفوظ است.

/ طراحی و اجرا: آرادپرداز